2cell

وبلاگی برای استفاده بهتر از موبایل و دیگر وسابل ارتباط جمعی

2cell

وبلاگی برای استفاده بهتر از موبایل و دیگر وسابل ارتباط جمعی

اخبار موبایل۴

کمپانی اپل بار دیگر عرضه آیفون 4 سفید رنگ را به تعویق انداخت.

در ابتدا به نظر می رسید که آیفون 4 سفید رنگ نیز همزمان با عرضه آیفون 4 مشکی در ماه ژوئن به بازار عرضه شود اما عرضه این گوشی تا نیمه دوم جولای عقب افتاد. پس از آن اعلام شد که آیفون 4 سفید رنگ تا پایان سال 2010 عرضه خواهد شد و اینک کمپانی اپل اعلام نموده که این گوشی را در بهار آینده به بازار ارائه خواهد کرد.

سخنگوی اپل بدون ذکر دلیل این تأخیر به خبرگزاری رویترز چنین اظهار داشت: «ما از این که بار دیگر مشتریانی را که منتظر آیفون سفید هستند مأیوس می کنیم متأسفیم.»

اپل در رابطه با دلیل این تأخیر عنوان نموده که «ساخت آن [مدل سفید] بیش از آنچه انتظار می رفت دشوار بوده.» اما این کمپانی تا کنون از ذکر جزئیاتی در مورد علت دشواری فرایند تولید مدل سفید خودداری نموده است.

اما کارشناسان گمانه زنی های زیادی را در مورد علت این تأخیر انجام داده اند. برخی اظهار نموده اند که یکسان نمودن رنگ قسمت های مختلف گوشی -- مثل کلید Home و وجه رویی گوشی -- که توسط کارخانه های متفاوتی درشرق آسیا  تولید می شوند دشوار بوده است. البته با توجه به این که اپل تا کنون محصولات بسیاری را با رنگ سفید به بازار عرضه نموده این علت چندان معقول به نظر نمی رسد. کارشناسان دیگری اظهار داشته اند که لبه های سطح شیشه ای نیمه شفاف و سفید پشت گوشی موجب رخنه نمودن نور به داخل شده و نوردهی دوربین آیفون را مختل می کند. همچنین عنوان شده که رسیدن به شدت ماتی مناسب (عبور ندادن نور) و رنگ سفید مورد نظر اپل، دشوار است. برخی هم توقف تولید جدید تا رفع نهایی مشکل آنتن آیفون 4را مسبب اصلی دانسته اند.

در کنار این گمانه زنی های فنی، تعدادی از کارشناسان نیز اظهار نموده اند که اپل با به تعویق انداختن عرضه آیفون 4 سفید رنگ عطش مشتریان را برای این گوشی بالا می برد و این می تواند تضمینی برای فروش بالای آیفون 4 در دور بعدی عرضه این گوشی باشد.

آنچه مسلم است این است که کمپانی اپل با فروش بیش از 14.1 میلیون گوشی آیفون 4 تا کنون با ارزشی بالغ بر 8.6 میلیارد دلار مشکلی در رابطه با تقاضای این گوشی نداشته و حتی عده ای بر این باورند که تقاضای کنونی با توان تولید برابری می کند. بنابراین ممکن است که به تعویق افتادن عرضه مدل سفید رنگ -- به هر علت -- به نفع این کمپانی باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:20 ب.ظ

می خوام

salam be shoma doste aziz. shoma email va esmetono nazashti -moshkele ma ni -nemitonim bet komak konimsalam be shoma doste aziz. shoma email va esmetono nazashti -moshkele ma ni -nemitonim bet komak konim

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد