2cell

وبلاگی برای استفاده بهتر از موبایل و دیگر وسابل ارتباط جمعی

2cell

وبلاگی برای استفاده بهتر از موبایل و دیگر وسابل ارتباط جمعی

انتقاد از کیفیت پایین BTS های تولید داخل

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: تجهیزات شش میلیون خط تلفن همراه توان پشتبانی فنی در شبکه همراه اول را ندارند .
حسن رضوی درخصوص استفاده از تجهیزات شش میلیون خط تلفن همراه در شبکه همراه اول اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار به دلیل ماهیتی که از گذشته تا کنون داشته ، از تولید داخل حمایت کرده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات جانبی شبکه تلفن همراه در داخل کشور تولید می شود، گفت: این اتقاق به دلیل کمک های فنی شرکت ارتباطات سیار و یا شرکت مخابرات ایران قبل بوده است.
 رضوی با بیان اینکه از سال 80 تولیدBTS درداخل اغاز شده است، افزود: از سال 81 که آنتن ها وارد شبکه شده تمامی حمایت ها ازاین پروژه تولید داخل شده است، اما متاسفانه درهر استانی که این آنتن ها مورد استفاده قرار گرفته اند به وفور درخواست هایی برای جمع آوری این آنتن ها به شرکت همراه اول ارسال شده است.
وی خاطر نشان کرد: هنوز مشکلات فنی این آنتن ها بر طرف نشده و اگر در شبکه مورد استفاده قرار گیرند ، هزینه نگهداری بسیار سرسام آوری را خواهند داشت.
معاون همراه اول طراحی این آنتن های BTS را متعلق به 15 سال گذشته دانست و افزود: امروزه هیچ شرکتی از این آنتن ها استفاده نمی کند.  
وی با بیان اینکه هر کجای شبکه از این تجهیزات استفاده شده، کیفیت شبکه بسیار افت کرده است، افزود: به دلیل این عوامل اقبالی برای استفاده از این تجهیزات داخلی در شبکه دیده نمی شود.
 رضوی با بیان اینکه این کنسرسیوم قرار بود تا سال86 باید به تمامی تعهدات خود عمل می کرد، تصریح کرد: اما بعد از سه سال نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.
رضوی با اشاره به اینکه همراه اول بالغ بر 650 میلیون تومان به این کنسرسیوم پرداخت کرده ، افزود: شرکت ارتباطات سیار در مجموع 1200 آنتن BTS از این کنسرسیوم برای شبکه خود گرفته است.
این درحالیست که چندی پیش غلامرضا مدیرعامل شرکت فنون ارتباطات سیار به عنوان یکی از شرکت های طرف قرارداد پروژه تولید تجهیزات شبکه تلفن همراه اعلام کرد: سیاست گذاری همراه اول برمحور حذف کامل تولید تجهیزات ساخت داخل است.
بهروزی با بیان اینکه این پروژه ملی تاکنون از سوی کارفرما - شرکت ارتباطات سیار – مورد حمایت قرار نگرفته است، اظهار داشت: به نظر می آید این شرکت تجهیزات شبکه خود را ازخرید خارج تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات سیار تنها یک سوم تجهیزات تولید شده توسط این کنسرسیوم را تحویل گرفته است، اظهار داشت: این کنسرسیوم در تولید برخی از تجهیزات صد درصد ودر برخی دیگر 60 درصد موفق بوده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون این تجهیزات در انبارها قرار دارند، ادامه داد: وضعیت ساخت تجهیزات صنایع پیشرفته درایران در شرایط وخیمی قرار دارد.
مدیرعامل شرکت فنون ارتباطات سیار با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات سیار مبالغ لازم را در زمینه این تجهیزات پرداخت نکرده، افزود: تا کنون مذاکرات گوناگونی با این اپراتور انجام شده که هیچ فایده ای نداشته است.
به گزارش موبنا قرارداد فاز چهارم توسعه شبکه اپراتور اول، به منظور تولید تجهیزات برای ظرفیت سازی شش میلیون خط تلفن همراه در بهمن ماه سال 85 با کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار متشکل از شش شرکت داخلی کارخانجات مخابراتی ایران ، فنون ارتباطات سیار ، میکرو موج ، صنایع راه دور ، صنایع قطعات الکترونیک ایران و صاشیراز منعقد شد. این کنسرسیوم متعهد شده بود در مدت 18 ماه تجهیزاتی چون آنتن BTS و رادیو تولید کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد